woensdag 21 augustus 2013

Oogsten uit eigen tuin...


Altijd leuk als je na een bezoekje in eigen tuin een mooie oogst mag aanschouwen...(klik foto voor groter beeld...)
Heb de tomaatjes uit het blauwe vergiet...dit waren de wat kleinere maar toch hele lekkere exemplaartjes...
Heb die gebruikt voor m'n spagettisaus.
En ik heb die overzoete smaak van die bes-achtige trostomaten nog nooit zo lekker gehad .
(Meestal gebruik ik hiervoor de vleestomaten...)
Met wat verse tijm...en verse look, ajuinen en courgette uit de tuin... echt zalig...
Een mooie portie gehakt...
Dan nog wat worteltjes en origano en basilicum...
1 kippenbouillonblokje en een groentebouillonblokje...
En wat tomatenpuree voor de saus extra te dikken...
Normaal gezien doe ik er ook nog paprika en champignons bij maar die had ik nu eventjes niet in huis...
En zo is de smaak ook weer es anders...en best super geslaagd!!!!!!!!!!!!!!
Met dan een lekkere beetgare spagetti en een flinke toets gemalen kaas...
Santa Madonna ;-)
Ja, gisteren was lipkes likken...

Meer moet ik niet zeggen?

Straks lekkere trostomaatjes met aardappeltjes en kaas hamburgers...een beetje meer een menu die bij onze kindertjes hoog scoort...vooral die hamburgers...en waar we ze halen vinden we ze het lekkerst...;-)...

Suikerboontjes zijn voor morgen...maar met wat?
Nog es flink rommelen in het koppie naar een geslaagde match...
Een viske?
Nog es goed peinzen...;-)

Want soms weet je niet meer wat,he.
Manlief gaat elke zaterdag boodschappen doen...met Ellen mee...
En dan maak ik eerst een week menu...
Daarop verder gebaseerd maak ik dan een lijstje van wat tekort is...
En dan gaat hij naar de juiste winkels om dit aan te vullen...ook brood genoeg voor een week ( diepvries)  en aardappelen bij boer...
Maar deze week heb ik dit niet gedaan en nu is het gissen,he...
pfffffffff
Zaterdag zal ik weer flink zijn en m'n huiswerk maken ;-)

Vele zonnige groetjes ...Nanske ...


( overvolle trossen hangen ondertussen te rijpen)...

Geen opmerkingen: