donderdag 16 januari 2014

Na maanden van spanning ...

Toen ik de eerste keer hoorde over de mysteriequilt van Di Ford vond ik die wat prijzig...
Nadien werd vermeld dat de voorafgaande prijzen niet juist waren...
Toen vond ik dit al best doenbaar...
Niet te vergeten dat Di Ford met zo'n werken naar voor komt...Prachtig,he...

Toen ik eenmaal de stofjes bij een bepaalde winkel kon bewonderen op foto...
( een beetje te ver om te bezoeken) ;-)
Toen heb ik me maar snel ingeschreven...Yes!
Manlief zei me...doe het maar want anders krijg je er zo'n spijt van...
Wie ben ik om hem tegen te spreken..;-)
(ja, hij is een lieverd en daar hij ook van handwerk houd ( borduren ) weet hij dit allemaal zo te waarderen).

Deze week kwam manlief thuis met de nieuwe quiltmania...( quilt tijdschrift)
Met het eerste patroon ( deel 1 ) van de 6 delige mysteriequilt.
Voor die het nog niet kennen ...het word een mysterie die dit jaar loopt over 12 maanden en elke 2 maanden komt er een nieuw deel van het mysterie vrij.
Dus ook het nieuwe tijdschrift en ook telkens de daarbij horende stofjes.

Dit is dus wat er in deel 1 van ons verwacht word...

En hier zijn de supermooie stofjes...


 De prachtige chinz stof...achtergrond en boordstof...
En alle andere stofjes voor de vaas, steeltjes enzv...
Manlief net om een pakje thee geweest...
Neen,ik ben niet echt een thee drinker...
Maar...in de tutorial van Di Ford word de chinz stof eerst wat bruiner gemaakt door middel van een badje thee...
Dus zorgen dat dit klaar is tegen het weekend want ik zou deze mysterie graag in het weekend beginnen...
Het kietelt...om eraan te beginnen...
Vanavond weer stramien naaien...dat vorderd dan ook mooi.
Zo...vele groetjes...aan allen die ook de Di Ford gaan maken ...veel succes...
Nanske...



Geen opmerkingen: