donderdag 29 september 2016

Wat leukerds gemaakt ...

Al een hele tijd had ik een pakketje liggen om een pompoen te maken,dat ik ooit es gekocht had bij Annick,( Gobelin Brugge)
Heb het nu maar snel gemaakt want we zijn toch pompoentjestijd?


En wat lavendelzakjes...die hangen nu her en der rond in huis...
Pakketjes van Bep uit Hall...
Denk die es gekocht te hebben op een beurs.


Dan een pakketje aangesneden van Farmyard...


Kan gebruikt worden als speldenkussen maar dat is me wat te groot,hoor...
Dus word een leukerd voor bij m'n snuisterijen ;-)
Heb trouwens nog een schoontje op de kop getikt in een antiekwinkel in Brugge...
Een opbergbox (boek)
En nu ben ik met dit pakket begonnen...
Ook eentje van Farmyard...
Niet groot ...word 40 x 40 cm ongv groot... om te zorgen voor meer afwisseling voor
eentje dat in de keuken hangt...


Zo moet het worden...




Dus ben nu volop aan het festoneren van hartjes...Wat stupido...
Het 2 de hartje van de onderste rij...ramp-o ramp...
Nondepietjes...ik streek het lapje en keek verwachtingsvol naar het het resultaat...
Hartje was riebedebie.
Ooo nee...ik kon al denken...en ja,hoor...Het hing lekker aan m'n strijkijzer.
Ach ...ik was weer aan het tateren met Lotje terwijl ik bezig was en had niet opgelet.
Ik heb het voorzichtig losgepeuterd en toch nog gebruikt...maar ik zie wel of ik het echt nog gebruik of een ander knip...
Ben nog niet zover...
Ik zei...Lotje wat zou jij ermee doen...ze keek me bedenkelijk aan , er kwam een ondeugende glans in haar ogen en ze proestte het uit van het lachen...
Ja, ik weet al hoe laat het is...maar geen nood ...heb nog een restje dat net groot genoeg is voor een identiek ongerafeld hartje te knippen...;-)

Hier ons oudste ( Liselotte) ...terwijl ze rijd op een Fries...
Aramis ( Lotjes eigen veulen) is natuurlijk nog te jong( klein) die kan pas vanaf 3 jaar bereden worden,he...
Maar hij groeit als kool...op 7 okt word hij al 7 maanden...wat gaat het snel.


En ons jongste ( Amberke) met haar vriendje ...opgedirkt voor een trouwfeest van vrienden.
Jaja ,kleine kindertjes worden groot...



Dan nog een snoezig kind dat toevallig in mijn lens keek :-)
Ons Thulientje...
In december word ze 4 jaar...de lieve schat.



En gezelligheid met veel geur en zonder woorden...
Hahaha...
Blikje, rozenzeepjes van Kappus...toevallig op de kop kunnen tikken en zeg ik geen neen tegen.


Liselotte heeft 2 daagskes verlof en is pompoensoep aan het maken...
Hehe, wat leuk...

Dat was het weer voor vandaag...
Allen veel naaiplezier...

3 opmerkingen:

Frederika zei

Wat een gezellig herfstsfeertje heb je in huis gekregen. Supergezellig.
Eet smakelijk en... succes met je hartjes
Frederika

Ineke zei

Wat een geweldige mooie pompoen en dat "speldenkussen"is inderdaad erg groot, maar staat wel erg gezellig. Die hartjes quilt met borduurtjes wordt een prachtig quiltje, snoezig!!!
Wat een knappe dochter op de foto met haar vriend.
Fijne avond

Unknown zei

Ik vind je pompoen heel erg leuk, de rest ook natuurlijk maar de pompoen is mijn favoriet!
Je hebt mooie dochters en dieren om je heen.
Geniet er maar van.
Groetjes Gea