maandag 16 februari 2015

De handwerkbeurs in Zwolle...

Tjonge!!!Is me dat toch een zalige beurs.
Het is wel een eindje ver...tja, dat moet je er voor over hebben maar...
Het is dubbel en dik de moeite waard!!!!!!

Aanvankelijk zat ik een beetje te twijfelen over welke beurs te doen...
Dit weekend Zwolle of in april Rijswijk...wat trouwens ook weer veel patchwerk is...
En een mooie tentoonstelling enzv...
Maar ja...ons Bepje uit Hall zou er dan niet bij zijn en Soed idee ook niet en dat zijn voor mij toch wel twee superfavo's!!!
Dus...zoef - snor -tuf-tuf...
Eventjes een 320 km snorren langs de snelweg...
Wie ? Dus manlief en (ikke mocht ook mee ;-)  ) en dochterlief Liselotte was chauffeur.
Doet ze graag...ze rijd en wij betalen de kosten...mooi verdeeld,he.
Eerst een hapje bij Mac Donald...zorgen voor de innerlijke mens,nietwaar?

Ik had een mooi truitje gebreid voor een hele lieve meid die op 1 juli mama werd.
Marscha van de Quilt Ster.
Dat moet je toch belonen ,niet?
Met Dousine van Bergere de france...favo draadje van favo breiwinkel...
Gemaakt zoals voorbeeld met een glitterdraadje bijgetwijnd.


Wat fijn dat ik haar nu es kon ontmoeten en het persoonlijk kon afgeven...
En wat is dat toch een zacht lief meisje!!!
Precies zoals ik me had voorgesteld.
En haar Gossip in the Garden is geweldig...
ook is ze met nieuwe dingetjes bezig...ben benieuwd.

Dan blij en gelukkig verder op de beurs...
Alles doen indringen en doordringen en opslaan...
De sfeer was er uitmuntend!
Liselotje vond dit helemaal.
Mama zei ze...soms moet ik echt denken wat zou ik nu willen maar nu? Het is echt niet voor mogelijk...
En er was veel gedacht aan breipakketten en voorraad...wat echt super is.
Ja, Lotje was wel in haar nopjes!

Een leuk borduurtje mee van Peddels...naaimachientje ...toch supermooi,he.
Precies eentje voor op m'n kastje te zetten...

 En zalig mooie theekopjes...
Had een favo patroontje gezien in Brugge maar de prijs viel dik tegen.En het was heel modern van stijl...een beetje te?
Deze komt van de Cross stitch corner...hééééééééél vriendelijke heren die hééééééééél véééééééél schoons mee hadden gebracht...en...voor gééééééén geld!
Jajaja!!!!Lotje zei ...mams dit is er eentje voor jou ,he!!!!!!
yep!!!Helemaal! Met al die mooie versieringskes aan die zalig zeemzoete kopjes?
( flink zijn Nanske en toelaten ...ge zijt nog altijd bezig met je jaargetijdenkrans en trouwens ...word het niet tijd dat ge daar es aan verder werkt?
Jajaja...ik weet het...maar tijd is een vieze zaak en ik kom er altijd tekort) pffffff ;-)
Ben met zoveel bezig en alles moet altijd door elkaar gebeuren...
Appliceren,patchen,borduren,haken, nondepietjes!


JAJA!!!
En om het nog erger te maken...
Een klein maar schatig werkje van Soed idee...
Heb nog wat pakketjes liggen van haar dus kan nog even verder...
Ah,ja, juist ...ook nog een grote schelle ( 1 meter) stof mee...( maar zit al zo mooi tussen m'n grote lappen dat ik het maar laten zitten heb...dus gene foto...maar schoon? Hahahaha...)
Perfect dacht ik voor iets wat ik weer aan het brouwen ben ( in (t koppie)
Moet er 3 verschillende lappen van 1 meter voor hebben ...de rest lukt me uit m'n eigen kastjes...
Had er al eentje en dacht dit is het..thuisgekomen, lap opgestreken en ja hoor!!!
Perfectemento!!!!!!!!!!!Magnificint!!!Supergeslaagd dus.

Dan weer wat verder...wat lapjes om grappige accentjes te geven aan bepaalde blokken...
Komt nog wel...





Lieve ,mooie lapjes van Creamarcha...
Dan verder naar m'n maatje...Bep uit Hall...
Kan ik toch zwijmelen van al haar spulletjes en ze is zo heerlijk om te horen en te aanschouwen.
Daar ga ik toch echt een workshop gaan volgen met liselotte.
Ik denk dat je echt in de grot van Ali Babba moet terecht komen...
Wat heeft ze toch een brein en een koppie...
Die ideeen en inspiratie en die zin om kleuren te kiezen en te combineren.
Ze koopt ook altijd zo'n megagoeie collectie's in.
Zien denk je?
Beloof je dat je niet al het mooi's van het scherm kijkt? ;-)

Een mooie selectie paarse stofjes...ZALIG zijn ze!!!Soeperdepoeper!!!(klik op foto's voor groot scherm) ;-)

 Dan...de allernieuwste Petite prints van French General naturellement van Moda!!!


Dan het voor mij felbegeerde pakketje ...De 2 hazen...
best mooi van formaat en...terug uit de nieuwste stofjes van voorgenoemde van Moda...


Dan het pakket om de 45 cm grote pop Svenka te maken...Prachtig is ze...verkrijgbaar in 2 stofpakketten maar daar ik wel een beetje een rood-roze biggetje ben ga ik natuurlijk voor deze versie.
Ook ga ik ze VODDEMIE dopen...haar haartjes zijn het helemaal.
Ben er holderdebolder van...
Moet en wil haar zo snel mogelijk maken..dan kan ik haar vastnemen...zo mooi vind ik haar. ;-)
En Bep heeft me mooie instructies gegeven van hoe de haartjes te doen...ze is altijd zo behulpzaam!


En dan Last Butt Not Least...;-)
Het megapakket stofjes voor dit sterrenquiltje...
Jajajaja...ik weet het ...had er al twee van liggen...
De blauwe en de rode versie...maar dit kun je toch niet weerstaan?
Terug weer een hele nieuwe versie en die stoffen?
Moet dat zien...
Het beige ruitjesstofje met prachtige bloemetjes...die de boord word...
aiaiaiaiai...ben er gek op!
Het is wat het is...helemaal Bep en...helemaal top!

Om nu helemaal over wat anders te beginnen...
Deze is eindelijk af...;-)
En ben er content mee...foto is wel wat te fel...

En ben dus ook overstag gegaan zoals zoveel anderen...het project van Tertia en Yolanda...


Met deze 14 ( kleurtjes) bolletjes...Rapido pendikte nr 4.


En dit is het voorlopige resultaat...


Weer es wat anders,he...;-)
Maar vond het wat te traag gaan en heb nog een extra haakwerkje ingeschoven...
Hoe het word? Voor U een raad ...voor mij een weet...hahahaa.
Wat zeggen ze weer? Geduld is een schone deugd? :-p


En die denkt dat ik niet goed doorwerk aan m'n Burnt?...
Ben volop sterren aan het naaien maar...heb dit weekend es het middenstuk een duw gegeven.
Nu nog 2 grote bladeren bovenaan en onderaan het jaartal met bias en blaadjes...
Maar het lukt goed...
Ben heel tevreden met m'n takje-vogeltje-3 blaadjes en druiven bovenaan...
Zo'n fris en fit vogeltje...net of het fluit dat het galmt in de lucht! ;-)



Zozo...
Wat een story,he...
Iedereen weer een beetje mee?
Er valt nog wel veel te tonen en te vertellen...
Maar dat is dan weer voor de volgende keer...
Fijne maandag allemaal en toedoeloe!!!

Geen opmerkingen: