zaterdag 13 december 2014

Winterse gezelligheid, nieuw lopertje en mooie stofjes gescoord.

Om te starten ...eerst en vooral sfeerplaatjes uit ons huis...
Onze kerstboom is momenteel vervangen door een kleiner exemplaar...
Want ik betrouw Lord Olliver voor geen haar ;-)
En om nu te pas en onpas ofwel m'n boom rechtzetten of de poes berispen...neen,hoor.
Daar begin ik niet aan...
Dus deze keer een kleiner boompje...
Liselotte heeft onze grote boom met het bijhorende gerief mee naar haar werk en nu is het daar in haar bureautje ook sfeervol.
Dus iedereen content.

En al de eerste pakjes staan op de kast...
Amber staat soms te lekkebaarden van wat zou daar in kunnen zitten...
Is het echt zo'n groot pak of is het een farce?
Ha, en ze mogen niet voelen of schudden...
Enkel evt verschuiven om pakjes bij te zetten...;-)

Dan hier nog een nieuwke...
Heb hiervan 2 gemaakt ...eentje voor mezelf en eentje voor m'n moeder...
Zelf had ik nog eentje tekort voor op m'n salontafeltje en dus bij deze...
Missie vervuld ;-)

Leuk,he

En ja, zoals de titel al zegt...
Mooie stofkes gescoord...bij Frans Stael...in Torhout.
(op het marktje de winkel van de handtassen en naaimachines)
Een mooi deel van de collectie aan ...jaja...4 euro de meter!!!!!!!( minimum aankoop is 50 cm)
Je leest het goed.
Heb er 25 meter mee...( allemaal aan 4 euro de meter) en heb mezelf moeten aanspreken van...het is genoeg zo.
Want er liggen er nog een hele hoop...
Er zitten oudere stofjes tussen en er zitten er tussen die ampertjes 1 a 2 jaar oud zijn...
En Civil War stofjes...
Maar je weet wat ik ervan vind ,he...
Je kunt moeilijk je neus optrekken voor oudere stofjes als je dan reproduktiestofjes aankoopt,he...
Wat voor mij van tel is ...is hoe het stofje eruit ziet en wat ik ermee wil aanvangen.


Ik heb ondertussen de geschikte achterkant gevonden voor m'n Burntquilt...( Di Ford)
En voor een prikje...
Anders begin maar es voor een quilt van 2.30 x 2.60 .
De rode engeltjesstof van 2.5 m word een tafelloper van ruim 2 meter lang en een hoop servetten...
Die engeltjes van Red Rooster zijn toch super?
Voor 10 euro kan ik nu eindelijk es m'n goudkleurig feestelijk tafelkleedje afwerken ( lees afkruiden naar smaak ).
Zal voor volgend jaar zijn want nu word de tijd wat krap.

Beste lezertjes...allemaal een fijne zaterdagavond en nu snel nog een steekske naaien...
Groetjes..........
Tja en een Irisch Coffee zal ons best smaken. ;-)










Geen opmerkingen: