zondag 18 mei 2014

Mme.Meilland roos...

In afwachting van m'n stofjespakket voor deel 3 Di Ford...
Ben ik wat stofjes aan het bewonderen...
Het is het pakket dat ik van m'n 3 lieve dochters ontvangen heb voor moederdag.

Prachtige  Aaaahhhh en Oooooooooohhh...stoffenkeuze van Bep (Hall).
Mooie afmeting met hexagonnetjes van 1/2".
De stof voor de boord kun je eigenlijk kiezen maar die van mij is dus een ruitjesboord...
Van die stof had ik al wat liggen in dat kleur en in het rood.
En ik vind die zo schoon?
Niet te doen...dat fijne frele motiefje.
Mooi opgestreken en bewonderd liggen ze hier te stralen!!!!

Als ik dan buiten kijk dan kun je er niet omheen...
De rozen staan hier volop te glunderen en te blozen...
Manlief is gek op tuinieren en rozelaars staan hier in alle kleuren.
Struiken , bomen prachtig gewoon.

Eentje daarvan is de Mme.Meilland roos...een grootbloemige theehybride.
Een van de bekendste edelrozen uit het huis Meilland.
  'Madame A.Meilland' alias Rosa Peace 1945.
Bloeit vanuit de goudgele knoppen tot een mooie bloem met een koperrode rand.


Hoe groot is de prachtige roos?
Ruim 17 cm doorsnee...
Een kanjer!

En ook Freddie de kikker  is van de partij.
Manlief heeft nu ook in z'n koivijver een nieuwe bewoner.
Zomaar kwam die eventjes op visite en die vond het er blijkbaar zo leuk te baden en vertoeven dat hij..
maar lekker gebleven is...;-)
Na een lekker plonsje gaat hij gezellig wat in het zonnetje drogen...
Kijk hoe die zich mooi vasthoud met z'n gespierde billetjes aan het hout.
Je zou denken dat het toch niet zo makkelijk zitten is,he ;-)



 Vele zondagse groetjes...


Geen opmerkingen: